2 September 2015

Laut

Bagi aku, laut adalah perjalanan.

Dalam imaginasi satu hari yang cuma punya 24 jam, hanya suku saja dari masa yang diguna untuk buat perkara yang berguna. Dan aku boleh cakap yang selebihnya dari itu kita guna untuk perkara yang langsung sia-sia. 

Bagi aku, laut adalah ketenangan.

Suatu perasaan yang sedang berkelodak, bilamana hati dan jiwa kau bertelagah akan sesuatu perkara yang kau rasakan penting buat diri, bilamana kau tak mampu berfikir dan mencari jalan/ hikmah atas situasi yang sedang kau lalui, maka pinggir-pinggir laut adalah tempat yang seharusnya kau pergi.

Bagi aku, aku suka laut.

Seharian dari masa kau diisi dengan kesibukan dunia, kerja, personal. Dari kepenatan otak hingga ke kaki cukup alasan untuk buat aku sentiasa buat muka tebal dan baringkan diri sambil dihidang dengan pandangan laut yang luas depan mata aku.

Untuk seorang perempuan yang tak cukup kuat,
Bersahabatlah dengan laut. Bicara lah pada dia. 
Aku boleh jamin, dia akan menjadi pendengar yang sangat setia.

Di saat-saat kau sedang mencari "sesuatu" jauh di dalam sana, dan tiba-tiba angin menerpa.
Kau faham tak rasa dia macam mana? Dapat?


ps: Macam Izzah, kan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan